malcolm
my name is x
En Beğenilen Yazar Sırası
:
4
Toplam Başlık Sayısı
:
34
Toplam Puanı
:
286
Toplam Giri Sayısı
:
264
Bu Ayki Puanı
:
26
En Aktif Yazar Sırası
:
4
  • Şangay Beşlisi

    Normal sartlar altinda darbeye karsi nobetler bugun buyuk mitingle son bulacakti ancak Recep Tayyip Erdogan meydanlarin carsamba gunune kadar bosaltilmamasini istedi ki bu yeni bir kararla karsilacagimizin sinyali.
    Malum Sali gunu Tayyip Erdogan ve Putin bir gorusme yapacak ve o gorusmeden muhtemelen hepimizi ilgilendirecek bir karar cikacak. Peki bu karar ne olabilir?

    Bundan 3-4 sene once AB'ye ek seçenek olarak Şangay İşbirligi Orgutune Tayyip Erdogan tarafindan katilim konusu gundeme getirilmisti ancak fazla konusulmadan tekrar rafa kaldirildi. Fakat bu kez iş ciddi AB idam cezasiyla ilgili asla izin vermeyiz diyerek ruzgar yapip dururken. Tayyip Erdoganda bunu iplemedigimizi ve darbenin arkasinda batili devletlerin oldugunu  defalarca tekrarladi ki bu AB'yle isimizin tamamen bittigi kanitlar. Bu ŞİÖ'nun isteklerinden biri olmakla beraber yeterli degildir

    Ilk adi Şangay Beşlisi(Kazakistan, Kirgizistan, Tacikistan,Rusya ve Çin)olan oluşumun daha sonra aralarina Ozbekistan'in da katilimiyla 6 ulke olup adini da Şangay Isbirligi Orgutu olarak degistirmesiyle ortaya cikmistir. Uzun zamandir hicbir devleti kabul etmeyen bu orgutte Turkiye suan diyalog partneridir ki bu en alt seviyedir bunun bir ustu gozlemciler olup gozlemci devletler arasinda Iran ve Hindistan gibi guclu devletlerde bulunmaktadir gozlemcininde ustu uyelerdir ki onlar saydigimiz 6 devletten ibarettir. Yani bu orgut eger Turkiyeyi icine almak isterse muhtemelen sinir komsumuz Iran'i da almak zorunda kalacaktir.

    Peki nedir bu orgutun amaci;
    Orgutun asil amaci Amerikayi Asya'dan def etmek oldugundan Amerika veya Nato ile isbirliginde olan hicbir ulkeyi kendi icinde barindirmaz. Yani Turkiyenin ŞİÖ'ye girmek istemesi halinde Nato dan ayrilmasi ve Incirlik Ussu'nu kapatmasi gerekmektedir. Amerikanin Fetoyu vermeyecegini goz onunde bulundurursak vede Tayyip'in Kasimpasali oluşunu, bu ihtimal benim gozumde artik olabilecek birsey gibi gozukuyor.

    Turkiye'nin ŞİÖ ile isbirligine gitmesi halinde dunyada neler degişir?
    1-Muhtemelen en buyuk degisim Suriye de yaşanacaktir. Turkiyenin Rusya ve Iranla ayni safa gecmesi halinde Tayyip Erdogan Esad'i kabul etmek zorunda kalacaktir yada en azindan ortak bir sonuca varip Esad ailesinden herhangi birini başa gecirebilirler.
    2-  Rusya artik PKK ya silah dagitamayacagindan PKK ve PYD'nin tek silah dagiticisi olarak Amerika kalacaktir.
    3- Turkmen dagida muhtemelen rahat birakilacaktir.
    4- Israil kendini bolgede yalniz hissedeceginden sozum ona kendini savunma amacli nukleer silahlarini yenilemeye gidecektir.
    0 0
  • Suriyeliler Osmanliya Ihanet Etti mi?

    Ve birde malum bir turk bir dukkanda 8 saat calisiyorsa suriyeli 16 saat calistiriliyo ve turk 1500 tl aliyosa suriyeli 500 tl aliyor. Suriyeliler Turk vatandasi olursa bunu yapan herkes ceza alacak ve bu çok hoş.
    0 0
  • Suriyeliler Osmanliya Ihanet Etti mi?

    bu arada Elcilikten cikan belgede neler yazdigini koymayi unutmusum, isyan bildirisi bu olacakti;

    “Ey Arap milleti, ey Arap milletinin mebusları, ey Arap milletinin gençleri, ey doğunun şânın ve şerefinin vârisleri, ey zulme boyun eğerek sabahın gelmesini kabul etmeyenler! Bu nidâ, mezarlarında yatan ecdâdımızın nidâsıdır. Bu nidâ, mezarında yatan medeniyetimizin enînidir. Bu nida, mezara giren tarihinizin haykırmasıdır. Haktır, haktan sonra ise ancak dalâlet gelir. Tarihinizin safhalarına bir nazar atfediniz, memleketinizde Türk musibetinden, en hakir ve en zelîl milletlerin görmediği o harap edici sülâlenin zulmünden ve yoldan çıkmasından kurtulabilmiş bir ay, hatta bir gün bile geçmemiş olduğunu görürsünüz. Tarihimizde bunların zulümlerini kaydetmeyen bir sahife bile bulamayacaksınız. Hangi Arap Endülüs’ü zikreder ve Endülüs emîrinin Frenkler’in akınına karşı Türk padişahından yardım istediğini, Türk padişahının ise hilâfet elden gider korkusuyla imdad vermediğini, Endülüs’ün bu yüzden gittiğini ve Arap medeniyetinin Endülüs’ün etrafında gömüldüğünü duyarsa dizleri tutulmaz? Hangi Arap, Türkler’in Bağdad’daki Arap medeniyetini yıkıp ve kütüphanelerdeki ilim ve edebiyat kitaplarını Dicle ve Fırat nehirlerine atıp köprü yaptıklarını, balıklara yem bıraktıklarını tasavvur eder? Hangi Arap, Türkler’in yüzbinlerce Arap’ı öldürdükten sonra Fransızlar’a teslim ettiği Tunus ve Cezayir’deki Arap kardeşini hatırlar, müteessir olmaz ve sabahleyin bir Türk’ün elini sıktığı güne lânet etmez? Hangi Arap, Trablus ve Berke’nin nasıl satıldığını anlar, çöllerindeki kurbanlarının haberlerini okur ve bunların simsarlarının Selanik’te Genç Türkler olduğunu öğrenir de yüreği parçalanmaz? Damarlarında şeref kanı akan ve ‘Arap’ ismi uğruna kanı oynayan hangi Arap, Araplar’ın kanına bulanmış memleketlerinin kaybını, milletin tarihinin bu sahifelerini okuyup bütün bu felâket ve musibetlerin yegâne sebebinin Türkler olduğunu öğrenir ve kendi kavminden nefret etmez, kılıcını bu yıkıcı bagilerin boyunlarına doğru çekmez? Yemen’e ve Irak’a Arap askerleri göndererek Arap çocuklarını birbirine kırdıran ve kendilerine kendi elleriyle yuvalarını söndürtenin Talât ve arkadaşı olduğunu işitmediniz mi? Memleketlerinizden toplanan eğitim yardımlarıyla Türk, Ermeni ve Yahudilerin tahsil için Avrupa’ya gönderilerek çocuklarınızın, yürek parçalarınızın bundan mahrum bırakıldığını bilmiyor musunuz? Yoksa Türkler’in sizi baskılar altına aldıkları andan itibaren alışkanlıklarınızı katlettiklerini ve şimdi de Arap eserlerinin mahvına uğraştıklarını öğrenemediniz mi?
    Ey kavim, Paris’teki kongrenizi nasıl başarısızlıkla neticelendirdiklerini, size verdikleri vaadleri yerine getirmeyerek âleme karşı sizlerle alay ettiklerini ve Avrupa’da onlardan bir kırtıpilin sizi bölünmeye düşürerek âleme maskara ettirmeye muktedir bulunduğunu anlattığını da gördünüz. Türkler ile ne alâkanız vardır? Osmanlılıktan istifadeniz nedir? Ey harap edici Türkler’in Müslüman oldukları vehmine düşüyorsanız ve onların kardeşliğine saygıyı kendinize bir vecibe biliyorsanız, size sorarız: İslam’ın şânını ve şerefini yıkan, Arap beldelerini satan, Kur’an’ın yüceliğini katleyleyen ve Türk fahişelerine harcamak için Hicaz vilâyetini rehin bırakanlar Müslüman kabul edilirler mi? Bunun üzerine yapacağınız şey vergi vermeyi bırakıp o para ile silâh satın almaktır. Tâ ki bu harap edicileri memleketlerinizden süresiniz! Tarih bize altınla yazılmış bir ibret öğretti, o ibret de hiçbir milletin kan dökmeden hürriyetini alamadığı hakikatidir”.
    0 0
  • Suriyeliler Osmanliya Ihanet Etti mi?

    Ve kandirilmaya musait konusuna bende katiliyorum ama bunun sebebi egitimsizlik yani bu insanlarin bir kac yil icinde isyan etmesi mumkun degil çunku zayiflar genclerinide yeterli donanimda egitebilirsek dezavantaji avantaja çevirebiliriz. Ha ama butun bu isler birkac oy icin yapiliyosa şimdiden bittik hayirli ugurlu olsun.
    0 0
  • Suriyeliler Osmanliya Ihanet Etti mi?

    katilmiyorum dostum yani bu dedigin tabiki ulkenin gelecegi icin daha iyi yani işe yarayani al gerisini koşeye koy ama bu bizim tarzimiz degil. Bana kalirsa emperyalist bir anlayiş yani kafasi basmayan bi cocugu veya engelli guçsuz bir adami yada dul bir kadini disarda birakmak ne kadar dogrudur. Ki onlara yapilan çadirlarda kalmayacaklarini hepimiz biliyoruz cunku o çadirlar onlara hapishane gibi grliyor bunuda anlayabiliyorum dolayisiyla denizde bogulma yada turkiyede hapis hayati seklinde iki secenek birakmiş oluyoruz. Bence bu konuda empati yapmamiz gerek yani tam tersi olsa (bizi sinirdan bile geciricek bir ulke oldugunu sanmasamda) gercekten kendimi onlarin yerinde dusunemiyorum. Bu isin vicdan rahatlatma boyutu, birde para ile ilgili bir durum var bence insanlar kucuk hesaplar yapiyor yani yok şuna 1000 lira burs buna bilmem ne kadar para vermişsin bunlar cok onemli şeyler degil bu 3 milyon insandam yalnizca 1-2 tane ciddi iş adami ciksa bu butun harcamalari kurtaracak kadar parayi devlete sokabilir. Ki multecilerin once suriyede arapca sonra yunanistanda yunanca ordan avrupaya kacip herhangi bir dil ve turkiyeye donup birde turkce ogrendigini ďüsunursek bence bu çok mumkun. Velhasil kelam kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez
    0 0
  • Suriyeliler Osmanliya Ihanet Etti mi?

    Soru:Suriyelileri neden ulkeye almayalim?
    Cevap: Araplar bize ihanet etti.

    1914 yilina gelindiginde balkanlar ve arap devletleri bizden tamamen kopmustu. Elimizde yalnizca Suriye kalmisti ve bizden ayrilmaya pek niyetli gozukmuyordu. Suriyeyi Osmanlidan koparmak icin bir arap cemiyeti bile kuruldu ancak fayda etmedi, çunku suriyeliler arap degildi, irkci dusunceleri yoktu (kendilerini yalnizca Suriyeli olarak nitelendiriyolardi daha sonra Baba Esad tarafindan irkci zihniyetten ekmek yeme ihtiyaci dogdu ve Surri diye bir irk oluşturuldu)ve Fransizlar ne kadar ugraşirsa uğraşsin bir isyana sebep olamiyordu. Hal boyle olunca Suriyelilerin Osmanliya baş kaldirmasi neredeyse imkansizdi ve tabi ki boyle durumlarda işleri alehimize çevirmek için doğmuş 3 aptalimiz devreye girdi. O yillarda Cemal Paşa Suriyede resmen kendi kralligini ilan etmişti, kafasina eseni yapiyor istedigine cezalandiriyordu. Suriyeliler Cemal Paşadan oldukca sıkılmışti ancak henuz buda isyan etmek icin yeterli sebep degildi. Aslinda Suriye halkinin isyan etmemesinin temel sebebi inanilmaz derecede saygi duyduklari 33 suriye aydiniydi. Ve bu aydinlar hic bir şekilde fransizlara yanaşmiyordu. Fakat 1916 yilina gelindiginde Cemal paşanin bir casusu ona cok kiymetli bir haber getirdi. '33 aydin Fransizlarla anlaşti, anlaşma belgeleri şuanda fransiz elciliginde'. Cemal Paşa bunu duyunca atina atladigi gibi fransiz elciligini basti (bu tarz kahramanliklari cok severler) ve elcilikte o gizli anlasma belgesini buldu. Derhal aydinlari yakalatti ve mahkemeyi kurdurttu. Aydinlarin kendini savunma haklari vardi ama karari etkileme şanslari yoktu çunku Cemal Pasa oranin kraliydi ustelik ortada birde belge vardi ve sonuç olarak yakalanan aydinlar bir kismi Şam'in Merce bir kismida Beyrut'un Burç kasabasinda 6 Mayis 1916 yilinda asildi. Cemal Paşa'ya gore cikmak uzere olan bir isyan bu şekilde bastirilmisti ancak bu hareket ters tepti. Suriye halki 33 aydina neredeyse aşıkti ve bu infazi unutmadilar, kisa sure sonra Osmanli askerlerini Suriyeden cekmek zorunda kaldi.



    İşin uzucu yaniysa şuydu; olaydan 40 yil sonra fransiz hukumeti Cemal Paşa'ya gelip o casusluk bilgisini veren casusun aslinda kendilerine çalişan bir casus oldugunu ve elcilikteki o belgeninde sahte bir belge oldugunu acikladi. 33 aydin hiç bir zaman Osmanliya ihanet etmemişti.



    Not: Bugun halen daha 6 mayis gunu Suriyelilerin Şehitler Bayramidir ve o 33 aydin Fransiz emperyalizmine karşi sergiledigi duruşla anilir.
    0 0
  • Tarihçi Adaleti

    şuraya da bir hikaye koyalım
    Habib Baba ve 4.Murad'ın hamam hikayesi
    Habib Baba, 4.Murad devrinin gizli, kimsenin bilmediği Allah dostlarındandır. Yaşlıdır,fakirdir, gariptir. Fakat Rabbinin katında da alemlere denk bir değerin sahibidir.

    Yaşlı Habib Baba, uzun bir kervan yolculuğunun sonunda İstanbul'a gelmiştir.Yolculuğ unun tozunu, yorgunluğunu atmak için bir hamama gider... Niyeti, şöyle iyice bir keselenip, paklanmak... Bedenini de ruhuna denk kılmaktır.

    Fakat hamamcı Habib babayı içeri sokmak istemez.

    'Bugün' der, 'Sultan Murad'ın vezirleri hamamı kapattılar, dışarıdan müşteri alamıyoruz.'

    Habib baba üzülür... Rica, minnet eder, yalvarır...

    'Ne olursun' der, 'kimseye varlığımı belli etmem, aceleyle yıkanır çıkarım.Bu tozlu bedenle Rabbime ibadet ederken utanıyorum.Binbir dil döker.Hamamcı ehl-i insaftır... Dayanamaz... Kabul eder... Hamamın en sonundaki odayı göstererek ...

    'Baba şu odada hızla yıkanıp çık, parada istemem. Yeter ki vezirler, senin farkına varmasınlar.'

    Habib baba sevinerek kendine gösterilen yere girer. Yıkanmaya başlar... Ve bu arada hamamcının karşısında yeni bir müşteri belirir. Boylu, poslu, genç, yakışıklı biridir bu gelen. Onunda görünümü fakirdir... Ama sadece görünümü... İkinci müşteri kılık değiştirmiş, 4.Murad'dır. O gün vezirlerinin topluca hamam alemi yapacaklarından haberdar olan padişah merak etmiştir.

    'Hele bir bakalım' demiştir, 'bizim vezirler, hamamda benden uzakta, kendi başlarına ne yaparlar, nasıl eğlenirler?'

    Ve bu merak padişahı, tebdil-i kıyafet ettirerek, hamama getirmiştir.

    Az önce yaşananlar bir kez daha tekrarlanır.. .

    Hamamcı vezirler der almak istemez... Padişah ise, ne olursun der, bastırır ve padişah galip gelir... Habib babanın yıkanmakta olduğu odayı göstererek, genç padişahın kulağına fısıldar:

    'Şu odada bir ihtiyar yıkanıyor. Sende sar peştemali beline gir yanına... Beraber sessizce yıkanın, bir an evvel çıkın... Ve ekler: 'Aman ha! Vezirler varlığınızı bilmesinler.'

    Sonra 4.Murad da Habib babanın yanına süzülür. Beraber sessizce yıkanmaya başlarlar. Bu arada, hamamın büyük salonundan gelen tef, dümbelek, şarkı, türkü sesleri ortalığı çınlatmaktadır. ..

    Habib babanın gözü, genç hamam arkadaşının sırtına takılır. Biraz kirlenmiş gibi gelir ona... Allah hikmeti gereği dostuna, o yanındakinin tedbil-i kıyafet etmiş padişah olduğunu ilham etmemiştir...

    Ve yanındakini, görüntüsüne uygun, kendi gibi fakir bir delikanlı zanneden Habib baba yumuşak bir sesle konuşur:

    'Evladım' der, 'Sırtın fazlaca kirlenmiş, müsade edersen bir keseleyivereyim.'

    Padişah aldığı bu teklif karşısında şaşkınlaşır ve bü yük bir haz duyar... Haz duyar, çünkü ömründe ilk defa biri ona, padişah olduğunu bilmeden, sırf bir insan olarak, karşılık beklemeksizin bir iyilik yapmayı teklif etmektedir.

    Memnuniyetle Habib babanın önünde diz çökerken: 'Buyur baba' der, 'ellerin dert görmesin'

    Bu arada içerideki alemin sesleri hamamı çınlatmaya devam etmektedir. Habib baba, 4.Murad'ın sırtını bir güzel keseler... Fakat padişah kuru bir teşekkürle yetinmek istemez.. Ne de olsa insandır ve o da her insan gibi kendine yapılan iyiliklerin kölesidir.

    'Baba' der, 'gel bende senin sırtını keseliyeyim de ödeşmiş olalım.' Habib baba, teklifin kimden geldiğinden habersiz, tebessümle;

    'Olur evlad' deyip, sultanın önünde diz çöker. Bu arada, Sultan Murad kese yaparken bir yandan da Habib babayı yoklar, ağzını arar...

    'Baba' der, 'görüyormusun şu dünyayı... Sultan Murad'a vezir olmak varmış... Bak adamlar içerde tef,dümbelek hamamı inletiyorlar, sen ve ben ise burada iki hırsız gibi...'

    Habib baba Sultan Murad'ın cümlesini tamamlamasına fırsat bile bırakmaz, kendi hükmünü söyler... Sultan Murad'ın Habib babadan duydukları, ağzı açık bırakıp, keseyi elden düşürten cinstendir:

    'Be evladım' der, Habib baba, 'Sultan Murad dediğin kimdir? Sen asıl Alemlerin Sultanına kendini sevdirmeye bak ki, O seni sevince sırtını bile Sultan Murad'a keselettirir.
    0 0
  • Tarihçi Adaleti

    ‘Bağdat'ı almaya çalışmak, Bağdat'ın kendinden daha mı güzeldi ne?’’
    Sultan IV. Murad

    Vukuatı: Herkese sigara ve içkiyi yasaklatıp kendi içmesi ve yirmi bin kişiyi bu sebepten idam etmesi

    IV. Murad neden sigara ve içki yasağına gerek duydu?
    IV. Murad tahta geçtiğinde Osmanlı o zamana kadar yaşadığı en kötü durumdaydı. IV. Murad ise bu görevi daha 10 yaşında almıştı devlet genel olarak annesi Kösem Sultan ve Vezirinin kontrolü altındaydı. IV. Murad 12 yaşına geldiğinde işlerin yanlış yürütüldüğünü fark etti ve önce annesini sürgün etti(başka bir saraya) ardından vezirini idam etti ve kontrolü eline aldı. Ancak işi kolay değildi her yerde yeniçeri isyanları vardı ve bu isyanlar bir padişahı öldürecek kadar ileri gitmişti, buda yetmezmiş gibi doğuda İran avına saldırmayı bekleyen leş kargası gibi olan biteni izliyor ve ortalığı iyice kızıştırıyordu. Artık yeniçerileri zapt etmek gerekliydi, önce yeniçerilerin merkez buluşma noktası olan meyhanelerden başlamalıydı çünkü yeniçeriler düzenli olarak bu meyhanelerde toplanır ve kafayıda bulmanın etkisiyle delice ve korkusuz kararlar alır isyan ederlerdi. IV. Murad da bu gidişatı durdurmak için içkiyi yasakladı. Gene bu dönemlerde büyük İstanbul yangını yaşanmıştı ve yüzlerce insan hayatını kaybetmişti. IV. Murad yangının sebebinin araştırılmasını emretti ve yangının bir yeniçerinin attığı sigara izmariti yüzünden olduğu ortaya çıktı bunun üzerine sigara içme yasağıda getirildi. Ancak bu iki yasakta halkın tamamını etkilemiyordu. İnsanlar gene gizliden sigarasını ve içkisini içebiliyordu ve buna göz yumulabiliyordu asıl amaç yeniçerilerdi, avlanması gereken onlardı. Ve bu yaptırımlar yeniçerilere öyle şiddetli şekilde uygulandı ki kısa sürelerde yeniçeriler ondan korkmaya başladı. Yani asıl amaç içki ve sigarayı yasaklamak değil yeniçerilerin hakkından gelmekti ve hedefine ulaştı. IV. Murad aynı zamanda en güçlü Osmanlı padişahıydı devasa bir cüssesi vardı. Silah olarak kendine 60 kiloluk bir gürz seçmişti ve bunu zorlanmadan savurabiliyordu, hatta anlatılanlar göre onu öldürmek için odasına kadar giren 4 suikastçiyi kendi elleriyle öldürmüştü. Tarihçi Hammer'a göre attığı mızrakla 8 kalkanı delebiliyordu. Okmeydanında yayıyla 706 metrelik atış yapmış (ki dünya rekoru 846 metre ile Tozkoparan İskender'e aittir ve bu adamın kol kaslarına zarar gelmesin diye eğer kolunun üstüne yatarsa onu dürterek uyandıcak görevliler vardır.) ve namına nişantaşı diktirmişti. Kudreti bu kadar büyük olunca başta genç askerleri olmak üzere yeniçerilerinde saygısını kazanmıştır. Bu saygı ve korkuyu arkasına alarak tek tek bütün yeniçerilere biat ettirip Bağdat Seferine çıktı ve Bağdat'ı fethetti.

    IV: Murad içki içti mi?
    Oldukça dindar olan bu padişaha 'herkese içmeyi yasaklamış kendi sürekli içermiş, deliymiş deli' denmesinin sebebi nedir?
    Bilindiği üzere Topkapı Sarayı'na müslüman olmayan biri asla giremezdi bu yüzden padişahın portresini çizmek isteyen Avrupalı bir ressam onu ancak Cuma Namazına camiye giderken görebilir ve çizebilirdi (hiçbir padişah ressamın karşısına geçip eline gül alıp poz vermemiştir). IV. Murad’ada Avrupalı bir ressam veya gezgin yada herneyse bu şekilde pusu kurmuştu. IV. Murad’ın arabasından inip camiye doğru yürürken ayaklarının yere tam basmadığını görünce de hemen kendi çapında bir açıklama getirmişti ‘haa bu adam yere düzgün basamıyo kesin ayyaştır.’ Halbuki olay aslında çok daha farklıdır. IV. Murad’ın nitrix(gut) hastalığı olduğu bilinir bu hastalık inanılmaz acılar çektiren hatta ileriki seviyelerde yürümeye bile engel olan bir hastalıktır ve padişahların, kralların kısacası zenginlerin korkulu rüyasıdır. Ancak IV. Murad gibi et yemeyi çok seven bir adam için tam bir işkencedir . Hal böyle olunca aldığı ilaçlarda yatıştırıcı(haşhaş vs.) şekildedir yani ya bu ilaçlar yüzünden ve ağrıları yüzünden yere düzgün basamaz. Bütün hikaye bundan ibarettir.
    0 0
  • Tarihçi Adaleti

    Kör topal savaşı denmesinin sebebi de olayın romanlaştırılmasından kaynaklanır. Ahmet Şimşirgil'e göre Yıldırım Beyazıd ile Timur arasında o meşhur 'Bu dünya bir kör ile bir topala kalır mı sandın' sözü hiç yaşanmamıştır. Zaten kimse sevdiği bir adamı bu şekilde nitelendirmez, mesela Bayezid gözü şaşı olmasına rağmen bizim toplumda kimse ona kör diye hitap etmez hepimiz yıldırım deriz. Aynı şekilde Deli Petro'ya deli diyende biziz onu sevmediğimiz için öyle demişiz halbuki ruslar Büyük Petro der. Köroğlu da en nihayetinde babasının haksızlığa uğradığını düşünen bir isyancıdır kuvvetle muhtemel ona bu adın takılmasının sebebi onu sevenler değil de onun düşmanlarıydı.
    0 0
  • Tarihçi Adaleti

    Küçümsemek için aksak derler Timurun ayağı savaşta ayağına aldığı bir ok yarası yüzünden topaldır yani gazidir. Bir gaziden bahsederkende aksak diye hitap etmek ne kadar doğrudur?
    0 0
  • Tarihçi Adaleti

    hoşbulduk :) sözlüğ takip etmeye devam ediyordum sadece yazmıyordum teşekkürler
    0 0
  • Sifalı maden "Gümüs" ve gızemlerı

    o halde bizimle paylaştığın için teşekkürler
    0 0
  • Sifalı maden "Gümüs" ve gızemlerı

    Bu sozlukte okudugum en kral yazilardan biri olmuş. Eline saglik @Billythekid
    0 0
  • Tarihçi Adaleti

    Tarihin her safhasinda birileri haddinden fazla övülmus birileride ayni oranda gömulmustur. Sanirim bu tarihcilerin adaletsizliginden kaynaklanmaktadir.Bu yazi dizesinde tarihte hak etmedigi sekilde muamele goren tarihi karakterleri anlatacagim, 



    Emir Timur Sahipkıran

    Vukuat 1: Basta Sivas olmak uzere bir cok yerde katliam.



    Oncelikle lakabindan bahsedelim 'sahipkiran', dunyanin en cool lakabini almak tabiki kolay bir sey degildir zira Emir Timur kucuk bir obanin yalnizca din ve diyanete gonul vermis haninin ogluyken, 27 hukumdarin devletine son verip hepsinin devletinde hukmedecek kadar genis topraklara ulaşti. Tabi bu kadar genis topraklarin birde dezavantaji vardi, Cokca isyanci ve iftira, yetmedi bu iftiralar edebiyatcilarin ellerinde oyle bir yogruldu ki, 5 vakit namaz kilan yanindan ilim ve din adamlarini ayirmayan Emir Timur  artik kadinlari soyup şaraplar esliginde sabahlara kadar komutanlariyla alem yapan acimasiz bir katile donustu. Kendi derdini anlatmak icin yaptiklarini bir bir yazdi ancak tabiki hic birimiz yazdiklarini okumaya gerek duymadik cunku o bizim Bayezid' imizi öldurdu. Bizde intikamimizi almak icin ona yeni bir lakap uydurdurduk Timurlenk(aksak Timur).



    Timurla ilgili en buyuk suclama suphesiz Sivas Katliamidir. Peki Emir Timur gercekten Sivas halkini kilictan gecirmis midir?

    Eger Sivasin tarihine bakarsaniz Sivas halkinin mitozla bolundugunu dusunebilirsiniz zira Sivas savunucusu tarihcilere gore sivaslilar 13. yuzyilda mogollarin katliamina maruz kalmis ve 20bin kisi katledilmis 14. yuzyilda Timur gelmis ve oda 20 bin kisiyi katletmis ardindan 16. yuzyilda yavuz gelmis ve oda 40 bin kisiyi katletmistir. Yalnizca rakamlar bile bu anlatilanlarin ne kadar gercek disi oldugunu kanitlar niteliktedir zira Ahmet Simsirgil'e gore yavuz doneminde sivasta 15 bin civari insan vardir ama ha 20 bin ha 5 bin ne fark eder diyecek olursaniz Timur'un katliam yapmadigini ikinci bir sekilde kanitlayabiliriz. Timur Ankara savasinda Yildirim'i yendi mi? Yendi. Peki bu adam artik Osmanli'nin baskentine kadar ilerleyip insanlari kilictan gecirebilir miydi ? evet bunu yapabilirdi artik karsisina cikabilecek bir ordu yoktu. Peki boyle bisey neden yapmadi?

    Neden yalnizca Sivas, sanki Sivas'a karsi ozel bir garezi varmis gibi her yeri birakti yalnizca sivasi yakti cikti. Tabiki boyle bisey de yaşanmadi tipki Yavuz zamaninda yasanacagi gibi o donemde isyanci bir gurup Sivas'a siginmisti. Timur da onlari yakalayip idam etti. Ve tabi ki bu olay saz çalmaya ve destanlara oldukca düskun olan Sivasli ozanlarin elinde yogrularak buyuk bir katliama donusturuldu.



    Vukuat 2: Yildirim Beyazid'i kafese koyup gezdirmek.



    Tarihcilerin anlattigi bu olay aslinda dilin azizliginden baska bir sey degildir. Zira o donemin konusma sekliyle bu donemin ki oldukca farklidir. Timur donemi tarihcilerinin yazdigi Beyazid'i kafese koyma hadisesi de şu sekildedir.



    Timur Beyazid'in ordusunu yendikten ve Beyazid'i esir aldiktan sonra Beyazid'i bir ata bindirir ve ordunun en önunde onunla beraber ilerler. Ancak Tatar topraklarina gelindiginde (tatarlar biraz sinirlidir) Beyazid Tatarlarin kendisini kucumseyerek bakmasindan rahatsiz olacagini dusundugu icin kendisi kafese girmek ister yalniz buradaki kafes bildigimiz kafes degildir o devirde kafesin bir diger anlami at arabasinin arkasindaki tahtirevan dir. Bunun perdesi cekilebildiginden disardaki insanlar Beyazid'i goremeyecek ve Beyazid da daha az rahatsiz olacaktir. Yani burda Timur'un yaptigi kucuk dusurme degil tam aksine Beyazid'in itibarini korumadir. Zaten Beyazid'a ne kadar saygi duydugunu kendi yazdigi Tuzikat'i Timur kitabinda belirtir.



    Vukuat 3: Beyazid'in karisini soyup komutanlarina şarap ikrami yaptirmak.

    Bu hikayeye hicbir tarih kitabinda rastlanmasa da edebiyatcilar boyle bir iddia ortaya atmistir. Tarihciler ise Timur'un Yildirimin esini Yildirimin hizmetine verdigini soyler ancak şu net bir sekilde bilinir.Ankara savasindan sonra Timur kendi kiziyla Beyazid'in oglunu evlendirerek Osmanli ailesiyle akraba olmak istemistir ancak ayni donem Osmanlida ic karisikliklar oldugu icin şehzade Timur'un yanina gelememis bu hayal de yalan olmustur.



    Timur'u anlamak icin ogullari icin yazdigi Tuzikat'i Timur'u(120 syf) okumanizi tavsiye ederim. Kitabin her aninda peygamber torunlarina ve din adamlarina olan saygisindan bahseder. Kayzer'in (Bayezid) surekli batiya ilerleme çabasini taktir eder. Ve surekli istişarenin oneminden bahseder. Ayrica kitabin sonunda devlet yonetmek icin tavsiyelerde bulunmuştur.
    0 0
  • 4 Akım

    kuvvetle muhtemel bir cogumuz osmanliciligi secerdik cunku en genis kapsamli olan o dur. Her kesime hitap eder zaten ittihat terakkiyle(osmanliciliktan kopma) beraber her kesimi etrafinda toplamis (Mehmed Akif, tevfik fikret, ziya gokalp) ve isin ilginc yani osmanliyi bitirende kendileri olmustur.
    0 0
  • İslam'ın Türklere zararları

    Bu arada @insearchofsunrise miras hakki oyle duz bi sekilde kadina 1 erkege 2 felan degildir bir ordu ayrintisi vardir. Ornegin kiz kardes dulsa kendine bakamiyosa miras yoksa yada cok azsa yada bu tarz herhangi bir durumda islama gore erkegin o kiz kardese bakmak zorunlulugu vardir. Ve tabi erkek aldigi mirasi kazandigi parayi herseyiyle kendi ailesini gerekirse kiz kardesine ve annesine her ne olursa olsun bakmak zorundadir ancak kadinin boyle bir zorunlulugu yoktur kadinin aldigi miras kadinin malidir erkegin aldigiysa ailenin ortak malidir.
    0 0
  • İslam'ın Türklere zararları

    @nogod31 kadindan imam olmaz cünku kadinlar duygusal yaratiklardir ve imamin gorevi yalnizca dua etmek namaz kildirmak degil yeri geldiginde hakimlik yapmaktir. Peki bir kadin ne kadar tarafsiz sekilde hakimlik yapabilir? Yada şöyle sorayim arabanla geziyorsun yola aniden bir cocuk atladi ve cocugu ezdin. Ne fazla hiz yapmistin nede yanlis yoldaydin hic bir sucun yoktu. Durusma gunu geldi catti mahkeme salonunda cocugunu kaybettigi icin hungur hungur aglayan bir kadin onu teselli etmeye calisan kocasi ve birde sen varsin hepiniz Hakimi bekliyorsunuz. Şimdi sorum şu sen gelecek olan hakimin kadin mi olmasini dilerdin yoksa erkek mi olmasini?
    0 0
  • Ya Osmanlı 1. Dunya savaşından galip gelseydi ?




    kiyame kilisesinde siklikla hristiyanlar arasinda kavga cikar.gene sultan abdulmecid doneminde kiyame kilisesinde herzaman oldugu gibi buyuk bi kavga cikmisti haber sultan abdulmecide ulasti sultan abdulmecid biz size adil yolu mesajla ileticez o zamana kadar kimse hic bir seye dokunmasin dedi.bu ferman tam kuduse geldiginde bir ermeni papaz merdiven dayamis kilisenin camlarini siliyodu.Papazi gorunce yetkililer hemen in asagi saraydan haber geldi ikinci bir emre kadar kimse biseye dokunmuyucak derler.Papazda tamam ama bari su merdiveni aliyim der.yetkili yok yok hicbiseye dokunulmuyacak birak orda der ve papazi indirir.Fakat osmanli yikilis donemindedir ve cevap verilemeden yikilir.Yikilir yikilmasina ama o merdiven ordan indirilmez sebebide şudur hic kimsenin canini yakmiyacak sekilde en adaletli karari ancak osmanli verebilirdi.Hristiyanlar hala o karari beklediklerini gostermek icin o merdiveni indirmezler birde dusmesin diye onune korkuluk yaparlar.
    0 0
  • Ya Osmanlı 1. Dunya savaşından galip gelseydi ?

    ikinci olarak o donem yahudilerin Almanlarin Fransizlarin yada digerlerinin Kuduste Ne kadar gucu var ?
    Abdulhamid in istedigi kadar gucleri var. Şoyle ki Osmanli askeri anlamda oldukca gucsuzdu ve Kudusu'de herkes istiyordu. Abdulhamid in Kudusu savasarak korumasi imkansizdi çözumuyse oldukca fantastik. Kudusu hepsine birden verdi. Bu adamlarin hepsi Osmanliya dusmandi ancak hepsi ayni zamanda birbirine de dusmandi. Abdulhamid ermenilere izin verdi tak gregoryen kilisesi almanlata izin verdi Katolik kilisesi Ruslara izin verdi Ortadoks kilisesi Yahudilere izin verdi ingilizlere izin verdi bulgarlara izin verdi derken Kudus her dinden ve her irktan insanin yasadigi karma bir yapiya donustu ve bu yapinin zirvesinde Muslumanlar vardi. Kiyame kilisesinde kavga cikti haberlerini gormussunuzdur surekli cikar halen daha iste bunu abdulhamid sagladi ve bu kavgalari yatistirma kimin suclu kimin sucsuz oldugunu belirleme gorevi adil Muslumanlara verildi.
    0 0
  • Ya Osmanlı 1. Dunya savaşından galip gelseydi ?

    Wilhelm kuduse dogru şan ve şohret naralariyla yola cikti dogrudur ama evine rezillikle döndü. Olayi anlatayim.
    Wilhelm Osmanliyla iyi iliskiler sonucunda Sultan ii. Abdulhamid Han a haber yollar ben Istanbul ve Kudus gezisi yapmak istiyorum kabulunuz mudur?
    Sultan Abdullaziz de iyi iliskilerin bozulmamasi icin kabul eder. Yolculuk Istanbulda baslayip Kuduste bitecektir. Ancak Wilhelm Almanya da zafer naralari atmaya baslar "Ben Kuduse atla girecegim(o donemde bir liderin sehirden iceri atla ve tebasiyla girmesi o şehrin ele gecirilmesi anlamina gelir). Ben Kudus Fatihiyim".
    Sultan Wilhelm Istanbula geldiginde onunla beraber yola cikar ve yolda Wilhelm'in Almanya da şov yaptigini, kendini Kudus Fatihi ilan ettigini haber alir. Eger Wilhelme Kuduse giremezsin derse Almanyayla dostlugu bozmus olacagindan hemem Kuduse haber yollar ve at yolunu yiktirip Şehre yeni bir araba yolu yaptirma emrini verir. Wilhelm Kudusun onune geldiginde arabadan inip atina binmek icin hazirlik yaparken bir Osmanli askeri Wilhelm'e yaklasir ve "Sultanimiz sizin icin yeni bir araba yolu yaptirdi" der. Eger Sultanin onun icin yaptirdigi araba yolunu kullanmazsa dostlugu wilhelm bozmus olacagindan Wilhelm mecburen kabul eder ve şehre at arabasinda (misafir) olarak girer.
    Yani ne Wilhelm in nede diger almanlarin o bolgede bir itibari yoktu olmadida.
    0 0
  1. Yeni Konu Ekleme

    Bu alana yazacağınız yazı sizin konu başlığınız olacaktır. Eğer konunuz var ise listelenecek, eğer konunuz yok ise yeni konu ekleme sayfasına yönlendirileceksiniz. Konu başlığınızı yazdıktan sonra ileri butonuna yada enter butonuna basınız.

  2. Arama Butonu

    Arama butonuna basarak sayfaya yönlendirileceksiniz.